ابومحبوب، احمد و پناهی، شهرام (1389)، «اندیشههای هستیشناسانه در رمانهای سلوک دولتآبادی و مهمانی خداحافظی میلان کوندرا»، فصلنامۀ مطالعات تطبیقی، سال چهارم، شمارۀ 14، صص. 28-11.
دولتآبادی، محمود (1385)،سلوک، تهران: چشمه.
شیری، قهرمان (1389)، «سیری در سلوک دولتآبادی»، مجلۀ نویسار، سال چهارم، شمارۀ 9 و 10، صص 88-64.
مهدی راد، عاطف (1382)، «در جستوجوی اندیشههای فلسفی عرفانی سلوک نوشتۀ محمود دولتآبادی»، ماهنامۀ فرهنگی و هنریِ کلک، شمارۀ 153، صص 59-56.
میرعابدینی، حسن (1383)، صد سال داستاننویسی ایران، جلد اول و دوم، تهران: چشمه.
یزدانی خرم، مهدی (1382)، «به امید دیدار مرد سالخورده: گفت وگو با محمود دولتآبادی به مناسبت انتشار رمان سلوک»، رورنامۀ همشهری، پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت 1382.
Apperly, Ian (2011), Mindreaders: The Cognitive Basis of “Theory of Mind”, New York: Psychology Press.
Bal, Mieke (2009), Narratology: Introduction to the Theory of Narrative, 3rd ed, Toronto: University of Toronto Press.
Goldman, Alvin I. (2006), Simulating Minds: The Philosophy, Psychology and Neuroscience of Mindreading, Oxford: Oxford University Press.
Herman, David (2006), “Narrative: Cognitive Approaches.” Ed. Edward. K. Brown et al, Encyclopedia of Language & Linguistics, Vol 1, Elsevier, 452-459.
ــــــــــــــــ (2009), Basic Elements of Narrative, Oxford: Wiley-Blackwell.
ـــــــــــــــ (2013), Storytelling and the Sciences of Mind, Massachusetts: The MIT Press.
Palmer, Alan (2004), Fictional Minds, Lincoln and London: University of Nebraska Press.
ـــــــــــــــ (2010a), Social Minds in the Novel, Columbus: the Ohio State University Press.
ـــــــــــــــ (2010b), “Storyworlds and Groups”, Ed. Lisa Zunshine, Introduction to Cognitive Cultural Studies, Maryland: The John Hopkins University Press, pp. 176-192.
ـــــــــــــــ (2011), “Social Minds in Fiction and Criticism” Style, Vol 45, No 2, pp.196-20.
O’Neill, Patrick (2005), “Narrative Structute”, Ed. David Herman et al, Encyclopedia of Narrative Theory, London: Routledge, pp. 366-370.
Zunshine, Lisa (2006), Why We Read Fiction: Theory of Mind and the Novel, Columbus: The Ohio State University Press.