Toggle navigation
صفحه اصلی
مرور
شماره جاری
بر اساس شمارههای نشریه
بر اساس نویسندگان
بر اساس موضوعات
نمایه نویسندگان
نمایه کلیدواژه ها
اطلاعات نشریه
درباره نشریه
اهداف و چشم انداز
اعضای هیات تحریریه
اصول اخلاقی انتشار مقاله
بانک ها و نمایه نامه ها
پیوندهای مفید
پرسشهای متداول
فرایند پذیرش مقالات
اطلاعات آماری نشریه
اخبار و اعلانات
راهنمای نویسندگان
ارسال مقاله
داوران
تماس با ما
ورود به سامانه
ورود به سامانه
ثبت نام
English
نمایه کلیدواژه ها
همه دوره ها
دوره 9
دوره 8
دوره 7
دوره 6
دوره 5
دوره 4
دوره 3
دوره 2
دوره 1
همه
5
آ
14
ا
3
ب
3
پ
14
ت
ث
1
ج
چ
6
ح
خ
4
د
ذ
10
ر
9
ز
1
ژ
10
س
7
ش
ص
1
ض
ط
ظ
2
ع
غ
12
ف
1
ق
5
ک
2
گ
1
ل
14
م
5
ن
4
و
3
ه
1
ی
آ
آتش
رمزگشایی اسطوره شناختی از ناسوزندگی سیاوش بر بنیاد اسطوره های زردشتی
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 53-68]
آذری
نشانه های تالشی در مناطق تات زبان خلخال
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 109-140]
آرایه
ساخت های بلاغی مرکب و کاربرد آنها در تخلص به مدح
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 111-130]
آشنایی زدایی
تحلیلِ فرمالیستی پیرنگ در داستان های کوتاه معاصر فارسی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 61-83]
آنیما
تحلیل سندبادنامه از دیدگاه روان شناسی یونگ
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 103-118]
ا
ابوالحسن خرقانی
دربارة دو تصحیف در تذکره الاولیا
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 89-103]
ابوسعید ابوالخیر
دربارة دو تصحیف در تذکره الاولیا
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 89-103]
اثر ادبی
بررسی و تحلیل مقدمه ها در شرح نویسی بر متون ادبی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 87-119]
احمد جام
شیخ احمد جام و افسانة کرامات
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 85-108]
ادبیات تطبیقی
تحلیل تطیبقی جای خالی سلوچ دولت آبادی با رمان مادر اثر پرل باک
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 67-91]
ادغام خالص
ساخت همپایگی: با نگاهی به زبان فارسی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 131-156]
اسبو
نشانه های تالشی در مناطق تات زبان خلخال
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 109-140]
استعارة مفهومی
نظریة استعارة مفهومی از دیدگاه لیکاف و جانسون
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 119-140]
استعلا
«استعلا» در معانی حروف جرّ عربی و حروف اضافة فارسی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 157-194]
اسطوره
رمزگشایی اسطوره شناختی از ناسوزندگی سیاوش بر بنیاد اسطوره های زردشتی
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 53-68]
اسکستان
نشانه های تالشی در مناطق تات زبان خلخال
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 109-140]
اصطلاح شناسی
مفهوم «فراست» در گفتمانِ عرفی و عرفانی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 7-28]
اغتنام فرصت
ساقی نامه ها نزدیک ترین نوع ادبی به رباعیات خیام
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 61-86]
اوضاع اجتماعی
ساقی نامه ها نزدیک ترین نوع ادبی به رباعیات خیام
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 61-86]
ب
بلاغت
ساخت های بلاغی مرکب و کاربرد آنها در تخلص به مدح
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 111-130]
بیهقی
همبستگی سطوح روایت و فراکارکردهای هلیدی در داستان «حسنک وزیر»
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 69-87]
بوم و زاغ
روایت شناسی داستان بوم و زاغ در کلیله و دمنه
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 7-28]
پ
پارادوکس
تحلیل شطح بر مبنای تفکیک وجودشناسی و معرفت شناختی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 29-60]
پرل باک
تحلیل تطیبقی جای خالی سلوچ دولت آبادی با رمان مادر اثر پرل باک
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 67-91]
پیرنگ
تحلیلِ فرمالیستی پیرنگ در داستان های کوتاه معاصر فارسی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 61-83]
ت
تاتی خلخال
نشانه های تالشی در مناطق تات زبان خلخال
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 109-140]
تالشی
نشانه های تالشی در مناطق تات زبان خلخال
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 109-140]
تأویل
تأویل سیاسی و اجتماعی داستان وارة سرگذشت کندوها
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 119-142]
تخلص
ساخت های بلاغی مرکب و کاربرد آنها در تخلص به مدح
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 111-130]
تذکره الاولیا
دربارة دو تصحیف در تذکره الاولیا
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 89-103]
ترصیع
وزن در سجع
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 167-177]
ترکیب
ساخت های بلاغی مرکب و کاربرد آنها در تخلص به مدح
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 111-130]
تصحیح
دربارة دو تصحیف در تذکره الاولیا
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 89-103]
تصحیف
دربارة دو تصحیف در تذکره الاولیا
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 89-103]
تصوف
شیخ احمد جام و افسانة کرامات
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 85-108]
تغییر گفتمانی
مفهوم «فراست» در گفتمانِ عرفی و عرفانی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 7-28]
تفکیک معرفتی
تحلیل شطح بر مبنای تفکیک وجودشناسی و معرفت شناختی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 29-60]
تفکیک وجودی
تحلیل شطح بر مبنای تفکیک وجودشناسی و معرفت شناختی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 29-60]
تمثیلء آل احمد
تأویل سیاسی و اجتماعی داستان وارة سرگذشت کندوها
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 119-142]
ج
جورج لیکاف
نظریة استعارة مفهومی از دیدگاه لیکاف و جانسون
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 119-140]
ح
حیرت
ساقی نامه ها نزدیک ترین نوع ادبی به رباعیات خیام
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 61-86]
حرف ربط
ساخت همپایگی: با نگاهی به زبان فارسی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 131-156]
حروف اضافه
«استعلا» در معانی حروف جرّ عربی و حروف اضافة فارسی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 157-194]
حروف اضافه
بررسی معانی حروف اضافۀ مکانیِ فرهنگ سخن بر اساس معنی شناسی شناختی
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 49-66]
حروف جرّ
«استعلا» در معانی حروف جرّ عربی و حروف اضافة فارسی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 157-194]
حقیقت نمایی
مبانی و رویکردهای واقع نمایی در مثنوی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 31-59]
د
داستان
تحلیلِ فرمالیستی پیرنگ در داستان های کوتاه معاصر فارسی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 61-83]
داستان کوتاه
تحلیلِ فرمالیستی پیرنگ در داستان های کوتاه معاصر فارسی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 61-83]
داستان نویسی
بررسی کارکرد راوی و شیوة روایتگری در رمان هم نوایی شبانة ارکستر چوب ها
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 31-52]
دوگانی ها
تحلیل شطح بر مبنای تفکیک وجودشناسی و معرفت شناختی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 29-60]
ر
رباعیات خیام
ساقی نامه ها نزدیک ترین نوع ادبی به رباعیات خیام
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 61-86]
رستم
فرآید فردیت در شاهنامه با تکیه بر شخصیت رستم
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 29-48]
رضا قاسمی
بررسی کارکرد راوی و شیوة روایتگری در رمان هم نوایی شبانة ارکستر چوب ها
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 31-52]
رمان جای خالی سلوچ
تحلیل تطیبقی جای خالی سلوچ دولت آبادی با رمان مادر اثر پرل باک
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 67-91]
رمان مادر
تحلیل تطیبقی جای خالی سلوچ دولت آبادی با رمان مادر اثر پرل باک
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 67-91]
رمزگشایی
رمزگشایی اسطوره شناختی از ناسوزندگی سیاوش بر بنیاد اسطوره های زردشتی
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 53-68]
روایت
روایت زمان در رمانِِ از شیطان آموخت و سوزاند
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 7-30]
روایت
همبستگی سطوح روایت و فراکارکردهای هلیدی در داستان «حسنک وزیر»
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 69-87]
روایت
روایت شناسی داستان بوم و زاغ در کلیله و دمنه
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 7-28]
روش تحقیق
بررسی و تحلیل مقدمه ها در شرح نویسی بر متون ادبی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 87-119]
ز
زاویة دید
بررسی کارکرد راوی و شیوة روایتگری در رمان هم نوایی شبانة ارکستر چوب ها
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 31-52]
زبان روزمره
نظریة استعارة مفهومی از دیدگاه لیکاف و جانسون
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 119-140]
زبان شناسی
نگاهی به زبان عارفان از چشم اندازهای معرفت شناسی و زبان شناسی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 143-166]
زبان شناسی شناختی
نظریة استعارة مفهومی از دیدگاه لیکاف و جانسون
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 119-140]
زبان عربی
«استعلا» در معانی حروف جرّ عربی و حروف اضافة فارسی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 157-194]
زبان عرفانی
نگاهی به زبان عارفان از چشم اندازهای معرفت شناسی و زبان شناسی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 143-166]
زبان فارسی
«استعلا» در معانی حروف جرّ عربی و حروف اضافة فارسی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 157-194]
زبان فارسی
افعال معین و نمایش نمود در زبان فارسی
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 93-110]
زمان
روایت زمان در رمانِِ از شیطان آموخت و سوزاند
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 7-30]
ژ
ژرار ژنت
روایت زمان در رمانِِ از شیطان آموخت و سوزاند
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 7-30]
س
ساخت
ساخت های بلاغی مرکب و کاربرد آنها در تخلص به مدح
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 111-130]
ساختارگرایی
روایت شناسی داستان بوم و زاغ در کلیله و دمنه
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 7-28]
ساخت همپایگی
ساخت همپایگی: با نگاهی به زبان فارسی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 131-156]
ساقی نامه
ساقی نامه ها نزدیک ترین نوع ادبی به رباعیات خیام
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 61-86]
سیاوش
رمزگشایی اسطوره شناختی از ناسوزندگی سیاوش بر بنیاد اسطوره های زردشتی
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 53-68]
سجع
وزن در سجع
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 167-177]
سدیدالدین غزنوی
شیخ احمد جام و افسانة کرامات
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 85-108]
سرگذشت کندوها
تأویل سیاسی و اجتماعی داستان وارة سرگذشت کندوها
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 119-142]
سطوح داستان
همبستگی سطوح روایت و فراکارکردهای هلیدی در داستان «حسنک وزیر»
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 69-87]
سندبادنامه
تحلیل سندبادنامه از دیدگاه روان شناسی یونگ
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 103-118]
ش
شاهنامه
فرآید فردیت در شاهنامه با تکیه بر شخصیت رستم
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 29-48]
شخصیت
فرآید فردیت در شاهنامه با تکیه بر شخصیت رستم
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 29-48]
شرح نویسی
بررسی و تحلیل مقدمه ها در شرح نویسی بر متون ادبی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 87-119]
شطح
تحلیل شطح بر مبنای تفکیک وجودشناسی و معرفت شناختی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 29-60]
شعر عامیانه
بررسی تطبیقی وزن های کمّی و تکیه ای هجایی در فارسی و گیلکی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 7-30]
شعر گیلکی
بررسی تطبیقی وزن های کمّی و تکیه ای هجایی در فارسی و گیلکی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 7-30]
شیوة روایت
بررسی کارکرد راوی و شیوة روایتگری در رمان هم نوایی شبانة ارکستر چوب ها
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 31-52]
ض
ضرب المثل
مبانی و رویکردهای واقع نمایی در مثنوی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 31-59]
ع
عارف
نگاهی به تصحیح فیه ما فیه براساس نسخه قونیه
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 131-155]
علوم بلاغی
وزن در سجع
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 167-177]
ف
فراست
مفهوم «فراست» در گفتمانِ عرفی و عرفانی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 7-28]
فرافکنی
ساخت همپایگی: با نگاهی به زبان فارسی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 131-156]
فراکارکردها
همبستگی سطوح روایت و فراکارکردهای هلیدی در داستان «حسنک وزیر»
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 69-87]
فرآیند فردیت
فرآید فردیت در شاهنامه با تکیه بر شخصیت رستم
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 29-48]
فرایند فردیت
تحلیل سندبادنامه از دیدگاه روان شناسی یونگ
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 103-118]
فرخنده آقایی
روایت زمان در رمانِِ از شیطان آموخت و سوزاند
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 7-30]
فرمالیسم
تحلیلِ فرمالیستی پیرنگ در داستان های کوتاه معاصر فارسی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 61-83]
فرم بنیادین
مبانی و رویکردهای واقع نمایی در مثنوی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 31-59]
فرّه
رمزگشایی اسطوره شناختی از ناسوزندگی سیاوش بر بنیاد اسطوره های زردشتی
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 53-68]
فرهنگ سخن
بررسی معانی حروف اضافۀ مکانیِ فرهنگ سخن بر اساس معنی شناسی شناختی
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 49-66]
فلسفة زبان
نگاهی به زبان عارفان از چشم اندازهای معرفت شناسی و زبان شناسی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 143-166]
فیه مافیه
نگاهی به تصحیح فیه ما فیه براساس نسخه قونیه
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 131-155]
ق
قصه
مبانی و رویکردهای واقع نمایی در مثنوی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 31-59]
ک
کارکرد راوی
بررسی کارکرد راوی و شیوة روایتگری در رمان هم نوایی شبانة ارکستر چوب ها
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 31-52]
کانونی سازی
روایت زمان در رمانِِ از شیطان آموخت و سوزاند
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 7-30]
کرامات
شیخ احمد جام و افسانة کرامات
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 85-108]
کلیله و دمنه
روایت شناسی داستان بوم و زاغ در کلیله و دمنه
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 7-28]
کهن الگو
تحلیل سندبادنامه از دیدگاه روان شناسی یونگ
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 103-118]
گ
گرماس
روایت شناسی داستان بوم و زاغ در کلیله و دمنه
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 7-28]
گزیده نویسی
بررسی و تحلیل مقدمه ها در شرح نویسی بر متون ادبی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 87-119]
ل
لایه بندی
افعال معین و نمایش نمود در زبان فارسی
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 93-110]
م
مارک جانسون
نظریة استعارة مفهومی از دیدگاه لیکاف و جانسون
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 119-140]
مثنوی
مبانی و رویکردهای واقع نمایی در مثنوی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 31-59]
محمود دولت آبادی
تحلیل تطیبقی جای خالی سلوچ دولت آبادی با رمان مادر اثر پرل باک
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 67-91]
معرفت
مفهوم «فراست» در گفتمانِ عرفی و عرفانی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 7-28]
معنای دائره المعارفی
بررسی معانی حروف اضافۀ مکانیِ فرهنگ سخن بر اساس معنی شناسی شناختی
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 49-66]
معنای فرهنگ وار
بررسی معانی حروف اضافۀ مکانیِ فرهنگ سخن بر اساس معنی شناسی شناختی
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 49-66]
معین شدگی
افعال معین و نمایش نمود در زبان فارسی
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 93-110]
معنی شناسی شناختی
بررسی معانی حروف اضافۀ مکانیِ فرهنگ سخن بر اساس معنی شناسی شناختی
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 49-66]
مقامات ژنده پیل
شیخ احمد جام و افسانة کرامات
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 85-108]
مقدمه نویسی
بررسی و تحلیل مقدمه ها در شرح نویسی بر متون ادبی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 87-119]
موازنه
وزن در سجع
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 167-177]
مولوی
نگاهی به زبان عارفان از چشم اندازهای معرفت شناسی و زبان شناسی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 143-166]
مولوی
مفهوم «فراست» در گفتمانِ عرفی و عرفانی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 7-28]
مولوی
نگاهی به تصحیح فیه ما فیه براساس نسخه قونیه
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 131-155]
ن
ناخودآگاه
تحلیل سندبادنامه از دیدگاه روان شناسی یونگ
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 103-118]
نسخه شناسی
نگاهی به تصحیح فیه ما فیه براساس نسخه قونیه
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 131-155]
نسخه قونیه
نگاهی به تصحیح فیه ما فیه براساس نسخه قونیه
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 131-155]
نشانه شناسی
نگاهی به زبان عارفان از چشم اندازهای معرفت شناسی و زبان شناسی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 143-166]
نمود
افعال معین و نمایش نمود در زبان فارسی
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 93-110]
و
واگرایی
افعال معین و نمایش نمود در زبان فارسی
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 93-110]
وزن
وزن در سجع
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 167-177]
وزن تکیه ای
بررسی تطبیقی وزن های کمّی و تکیه ای هجایی در فارسی و گیلکی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 7-30]
وزن کمی
بررسی تطبیقی وزن های کمّی و تکیه ای هجایی در فارسی و گیلکی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 7-30]
ه
هجایی
بررسی تطبیقی وزن های کمّی و تکیه ای هجایی در فارسی و گیلکی
[دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 7-30]
هلیدی
همبستگی سطوح روایت و فراکارکردهای هلیدی در داستان «حسنک وزیر»
[دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 69-87]
همپایه
ساخت همپایگی: با نگاهی به زبان فارسی
[دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 131-156]
ی
یونگ
فرآید فردیت در شاهنامه با تکیه بر شخصیت رستم
[دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 29-48]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد