نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آتش رمزگشایی اسطوره شناختی از ناسوزندگی سیاوش بر بنیاد اسطوره های زردشتی [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 53-68]
  • آذری نشانه های تالشی در مناطق تات زبان خلخال [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 109-140]
  • آرایه ساخت های بلاغی مرکب و کاربرد آنها در تخلص به مدح [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 111-130]
  • آشنایی زدایی تحلیلِ فرمالیستی پیرنگ در داستان های کوتاه معاصر فارسی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 61-83]
  • آنیما تحلیل سندبادنامه از دیدگاه روان شناسی یونگ [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 103-118]

ا

  • ابوالحسن خرقانی دربارة دو تصحیف در تذکره الاولیا [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 89-103]
  • ابوسعید ابوالخیر دربارة دو تصحیف در تذکره الاولیا [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 89-103]
  • اثر ادبی بررسی و تحلیل مقدمه ها در شرح نویسی بر متون ادبی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 87-119]
  • احمد جام شیخ احمد جام و افسانة کرامات [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 85-108]
  • ادبیات تطبیقی تحلیل تطیبقی جای خالی سلوچ دولت آبادی با رمان مادر اثر پرل باک [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 67-91]
  • ادغام خالص ساخت همپایگی: با نگاهی به زبان فارسی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 131-156]
  • اسبو نشانه های تالشی در مناطق تات زبان خلخال [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 109-140]
  • استعارة مفهومی نظریة استعارة مفهومی از دیدگاه لیکاف و جانسون [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 119-140]
  • استعلا «استعلا» در معانی حروف جرّ عربی و حروف اضافة فارسی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 157-194]
  • اسطوره رمزگشایی اسطوره شناختی از ناسوزندگی سیاوش بر بنیاد اسطوره های زردشتی [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 53-68]
  • اسکستان نشانه های تالشی در مناطق تات زبان خلخال [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 109-140]
  • اصطلاح شناسی مفهوم «فراست» در گفتمانِ عرفی و عرفانی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 7-28]
  • اغتنام فرصت ساقی نامه ها نزدیک ترین نوع ادبی به رباعیات خیام [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 61-86]
  • اوضاع اجتماعی ساقی نامه ها نزدیک ترین نوع ادبی به رباعیات خیام [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 61-86]

ب

  • بلاغت ساخت های بلاغی مرکب و کاربرد آنها در تخلص به مدح [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 111-130]
  • بیهقی همبستگی سطوح روایت و فراکارکردهای هلیدی در داستان «حسنک وزیر» [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 69-87]
  • بوم و زاغ روایت شناسی داستان بوم و زاغ در کلیله و دمنه [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 7-28]

پ

  • پارادوکس تحلیل شطح بر مبنای تفکیک وجودشناسی و معرفت شناختی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 29-60]
  • پرل باک تحلیل تطیبقی جای خالی سلوچ دولت آبادی با رمان مادر اثر پرل باک [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 67-91]
  • پیرنگ تحلیلِ فرمالیستی پیرنگ در داستان های کوتاه معاصر فارسی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 61-83]

ت

  • تاتی خلخال نشانه های تالشی در مناطق تات زبان خلخال [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 109-140]
  • تالشی نشانه های تالشی در مناطق تات زبان خلخال [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 109-140]
  • تأویل تأویل سیاسی و اجتماعی داستان وارة سرگذشت کندوها [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 119-142]
  • تخلص ساخت های بلاغی مرکب و کاربرد آنها در تخلص به مدح [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 111-130]
  • تذکره الاولیا دربارة دو تصحیف در تذکره الاولیا [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 89-103]
  • ترصیع وزن در سجع [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 167-177]
  • ترکیب ساخت های بلاغی مرکب و کاربرد آنها در تخلص به مدح [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 111-130]
  • تصحیح دربارة دو تصحیف در تذکره الاولیا [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 89-103]
  • تصحیف دربارة دو تصحیف در تذکره الاولیا [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 89-103]
  • تصوف شیخ احمد جام و افسانة کرامات [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 85-108]
  • تغییر گفتمانی مفهوم «فراست» در گفتمانِ عرفی و عرفانی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 7-28]
  • تفکیک معرفتی تحلیل شطح بر مبنای تفکیک وجودشناسی و معرفت شناختی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 29-60]
  • تفکیک وجودی تحلیل شطح بر مبنای تفکیک وجودشناسی و معرفت شناختی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 29-60]
  • تمثیلء آل احمد تأویل سیاسی و اجتماعی داستان وارة سرگذشت کندوها [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 119-142]

ج

  • جورج لیکاف نظریة استعارة مفهومی از دیدگاه لیکاف و جانسون [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 119-140]

ح

  • حیرت ساقی نامه ها نزدیک ترین نوع ادبی به رباعیات خیام [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 61-86]
  • حرف ربط ساخت همپایگی: با نگاهی به زبان فارسی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 131-156]
  • حروف اضافه «استعلا» در معانی حروف جرّ عربی و حروف اضافة فارسی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 157-194]
  • حروف اضافه بررسی معانی حروف اضافۀ مکانیِ فرهنگ ‌سخن بر اساس معنی شناسی شناختی [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 49-66]
  • حروف جرّ «استعلا» در معانی حروف جرّ عربی و حروف اضافة فارسی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 157-194]
  • حقیقت نمایی مبانی و رویکردهای واقع نمایی در مثنوی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 31-59]

د

  • داستان تحلیلِ فرمالیستی پیرنگ در داستان های کوتاه معاصر فارسی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 61-83]
  • داستان کوتاه تحلیلِ فرمالیستی پیرنگ در داستان های کوتاه معاصر فارسی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 61-83]
  • داستان نویسی بررسی کارکرد راوی و شیوة روایتگری در رمان هم نوایی شبانة ارکستر چوب ها [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 31-52]
  • دوگانی ها تحلیل شطح بر مبنای تفکیک وجودشناسی و معرفت شناختی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 29-60]

ر

  • رباعیات خیام ساقی نامه ها نزدیک ترین نوع ادبی به رباعیات خیام [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 61-86]
  • رستم فرآید فردیت در شاهنامه با تکیه بر شخصیت رستم [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 29-48]
  • رضا قاسمی بررسی کارکرد راوی و شیوة روایتگری در رمان هم نوایی شبانة ارکستر چوب ها [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 31-52]
  • رمان جای خالی سلوچ تحلیل تطیبقی جای خالی سلوچ دولت آبادی با رمان مادر اثر پرل باک [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 67-91]
  • رمان مادر تحلیل تطیبقی جای خالی سلوچ دولت آبادی با رمان مادر اثر پرل باک [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 67-91]
  • رمزگشایی رمزگشایی اسطوره شناختی از ناسوزندگی سیاوش بر بنیاد اسطوره های زردشتی [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 53-68]
  • روایت روایت زمان در رمانِِ از شیطان آموخت و سوزاند [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 7-30]
  • روایت همبستگی سطوح روایت و فراکارکردهای هلیدی در داستان «حسنک وزیر» [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 69-87]
  • روایت روایت شناسی داستان بوم و زاغ در کلیله و دمنه [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 7-28]
  • روش تحقیق بررسی و تحلیل مقدمه ها در شرح نویسی بر متون ادبی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 87-119]

ز

  • زاویة دید بررسی کارکرد راوی و شیوة روایتگری در رمان هم نوایی شبانة ارکستر چوب ها [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 31-52]
  • زبان روزمره نظریة استعارة مفهومی از دیدگاه لیکاف و جانسون [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 119-140]
  • زبان شناسی نگاهی به زبان عارفان از چشم اندازهای معرفت شناسی و زبان شناسی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 143-166]
  • زبان شناسی شناختی نظریة استعارة مفهومی از دیدگاه لیکاف و جانسون [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 119-140]
  • زبان عربی «استعلا» در معانی حروف جرّ عربی و حروف اضافة فارسی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 157-194]
  • زبان عرفانی نگاهی به زبان عارفان از چشم اندازهای معرفت شناسی و زبان شناسی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 143-166]
  • زبان فارسی «استعلا» در معانی حروف جرّ عربی و حروف اضافة فارسی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 157-194]
  • زبان فارسی افعال معین و نمایش نمود در زبان فارسی [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 93-110]
  • زمان روایت زمان در رمانِِ از شیطان آموخت و سوزاند [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 7-30]

ژ

  • ژرار ژنت روایت زمان در رمانِِ از شیطان آموخت و سوزاند [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 7-30]

س

  • ساخت ساخت های بلاغی مرکب و کاربرد آنها در تخلص به مدح [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 111-130]
  • ساختارگرایی روایت شناسی داستان بوم و زاغ در کلیله و دمنه [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 7-28]
  • ساخت همپایگی ساخت همپایگی: با نگاهی به زبان فارسی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 131-156]
  • ساقی نامه ساقی نامه ها نزدیک ترین نوع ادبی به رباعیات خیام [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 61-86]
  • سیاوش رمزگشایی اسطوره شناختی از ناسوزندگی سیاوش بر بنیاد اسطوره های زردشتی [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 53-68]
  • سجع وزن در سجع [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 167-177]
  • سدیدالدین غزنوی شیخ احمد جام و افسانة کرامات [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 85-108]
  • سرگذشت کندوها تأویل سیاسی و اجتماعی داستان وارة سرگذشت کندوها [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 119-142]
  • سطوح داستان همبستگی سطوح روایت و فراکارکردهای هلیدی در داستان «حسنک وزیر» [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 69-87]
  • سندبادنامه تحلیل سندبادنامه از دیدگاه روان شناسی یونگ [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 103-118]

ش

  • شاهنامه فرآید فردیت در شاهنامه با تکیه بر شخصیت رستم [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 29-48]
  • شخصیت فرآید فردیت در شاهنامه با تکیه بر شخصیت رستم [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 29-48]
  • شرح نویسی بررسی و تحلیل مقدمه ها در شرح نویسی بر متون ادبی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 87-119]
  • شطح تحلیل شطح بر مبنای تفکیک وجودشناسی و معرفت شناختی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 29-60]
  • شعر عامیانه بررسی تطبیقی وزن های کمّی و تکیه ای هجایی در فارسی و گیلکی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 7-30]
  • شعر گیلکی بررسی تطبیقی وزن های کمّی و تکیه ای هجایی در فارسی و گیلکی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 7-30]
  • شیوة روایت بررسی کارکرد راوی و شیوة روایتگری در رمان هم نوایی شبانة ارکستر چوب ها [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 31-52]

ض

  • ضرب المثل مبانی و رویکردهای واقع نمایی در مثنوی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 31-59]

ع

  • عارف نگاهی به تصحیح فیه ما فیه براساس نسخه قونیه [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 131-155]
  • علوم بلاغی وزن در سجع [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 167-177]

ف

  • فراست مفهوم «فراست» در گفتمانِ عرفی و عرفانی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 7-28]
  • فرافکنی ساخت همپایگی: با نگاهی به زبان فارسی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 131-156]
  • فراکارکردها همبستگی سطوح روایت و فراکارکردهای هلیدی در داستان «حسنک وزیر» [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 69-87]
  • فرآیند فردیت فرآید فردیت در شاهنامه با تکیه بر شخصیت رستم [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 29-48]
  • فرایند فردیت تحلیل سندبادنامه از دیدگاه روان شناسی یونگ [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 103-118]
  • فرخنده آقایی روایت زمان در رمانِِ از شیطان آموخت و سوزاند [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 7-30]
  • فرمالیسم تحلیلِ فرمالیستی پیرنگ در داستان های کوتاه معاصر فارسی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 61-83]
  • فرم بنیادین مبانی و رویکردهای واقع نمایی در مثنوی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 31-59]
  • فرّه رمزگشایی اسطوره شناختی از ناسوزندگی سیاوش بر بنیاد اسطوره های زردشتی [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 53-68]
  • فرهنگ سخن بررسی معانی حروف اضافۀ مکانیِ فرهنگ ‌سخن بر اساس معنی شناسی شناختی [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 49-66]
  • فلسفة زبان نگاهی به زبان عارفان از چشم اندازهای معرفت شناسی و زبان شناسی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 143-166]
  • فیه مافیه نگاهی به تصحیح فیه ما فیه براساس نسخه قونیه [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 131-155]

ق

  • قصه مبانی و رویکردهای واقع نمایی در مثنوی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 31-59]

ک

  • کارکرد راوی بررسی کارکرد راوی و شیوة روایتگری در رمان هم نوایی شبانة ارکستر چوب ها [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 31-52]
  • کانونی سازی روایت زمان در رمانِِ از شیطان آموخت و سوزاند [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 7-30]
  • کرامات شیخ احمد جام و افسانة کرامات [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 85-108]
  • کلیله و دمنه روایت شناسی داستان بوم و زاغ در کلیله و دمنه [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 7-28]
  • کهن الگو تحلیل سندبادنامه از دیدگاه روان شناسی یونگ [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 103-118]

گ

  • گرماس روایت شناسی داستان بوم و زاغ در کلیله و دمنه [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 7-28]
  • گزیده نویسی بررسی و تحلیل مقدمه ها در شرح نویسی بر متون ادبی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 87-119]

ل

  • لایه بندی افعال معین و نمایش نمود در زبان فارسی [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 93-110]

م

  • مارک جانسون نظریة استعارة مفهومی از دیدگاه لیکاف و جانسون [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 119-140]
  • مثنوی مبانی و رویکردهای واقع نمایی در مثنوی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 31-59]
  • محمود دولت آبادی تحلیل تطیبقی جای خالی سلوچ دولت آبادی با رمان مادر اثر پرل باک [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 67-91]
  • معرفت مفهوم «فراست» در گفتمانِ عرفی و عرفانی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 7-28]
  • معنای دائره المعارفی بررسی معانی حروف اضافۀ مکانیِ فرهنگ ‌سخن بر اساس معنی شناسی شناختی [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 49-66]
  • معنای فرهنگ وار بررسی معانی حروف اضافۀ مکانیِ فرهنگ ‌سخن بر اساس معنی شناسی شناختی [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 49-66]
  • معین شدگی افعال معین و نمایش نمود در زبان فارسی [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 93-110]
  • معنی شناسی شناختی بررسی معانی حروف اضافۀ مکانیِ فرهنگ ‌سخن بر اساس معنی شناسی شناختی [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 49-66]
  • مقامات ژنده پیل شیخ احمد جام و افسانة کرامات [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 85-108]
  • مقدمه نویسی بررسی و تحلیل مقدمه ها در شرح نویسی بر متون ادبی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 87-119]
  • موازنه وزن در سجع [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 167-177]
  • مولوی نگاهی به زبان عارفان از چشم اندازهای معرفت شناسی و زبان شناسی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 143-166]
  • مولوی مفهوم «فراست» در گفتمانِ عرفی و عرفانی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 7-28]
  • مولوی نگاهی به تصحیح فیه ما فیه براساس نسخه قونیه [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 131-155]

ن

  • ناخودآگاه تحلیل سندبادنامه از دیدگاه روان شناسی یونگ [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 103-118]
  • نسخه شناسی نگاهی به تصحیح فیه ما فیه براساس نسخه قونیه [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 131-155]
  • نسخه قونیه نگاهی به تصحیح فیه ما فیه براساس نسخه قونیه [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 131-155]
  • نشانه شناسی نگاهی به زبان عارفان از چشم اندازهای معرفت شناسی و زبان شناسی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 143-166]
  • نمود افعال معین و نمایش نمود در زبان فارسی [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 93-110]

و

  • واگرایی افعال معین و نمایش نمود در زبان فارسی [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 93-110]
  • وزن وزن در سجع [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 167-177]
  • وزن تکیه ای بررسی تطبیقی وزن های کمّی و تکیه ای هجایی در فارسی و گیلکی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 7-30]
  • وزن کمی بررسی تطبیقی وزن های کمّی و تکیه ای هجایی در فارسی و گیلکی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 7-30]

ه

  • هجایی بررسی تطبیقی وزن های کمّی و تکیه ای هجایی در فارسی و گیلکی [دوره 4، شماره 11، 1389، صفحه 7-30]
  • هلیدی همبستگی سطوح روایت و فراکارکردهای هلیدی در داستان «حسنک وزیر» [دوره 4، شماره 12، 1389، صفحه 69-87]
  • همپایه ساخت همپایگی: با نگاهی به زبان فارسی [دوره 4، شماره 13، 1389، صفحه 131-156]

ی

  • یونگ فرآید فردیت در شاهنامه با تکیه بر شخصیت رستم [دوره 4، شماره 14، 1389، صفحه 29-48]